Etter å ha passert Achensee hørte vi fløyta til Achensee-jernbanen som går ned til Jenbach. Her brukes det to gamle damplokomotiv og tenner mellom skinnene for å kunne takle den bratte bakken både opp og ned. Vi bestemte oss for å sykle ned. Det er ca 450 høydemeter på nokså kort strekning, mye på grusvei. Anne Reidun var nok litt skeptisk på forhånd, men det gikk veldig bra. Nede i dalen møtte vi elva Inn som gikk stor og blågrå. Langs elva gikk det fin sykkelvei helt inn til sentrum av Innsbruck. Hotellet ligger rett ved gamlebyen og vi har sett på de flotte bygningene her nå i kveld. Mens vi spiste hadde vi minikonserter med to voksenkorps der uniformene var i typisk tyrolerstil.
Vi har planlagt norgendagen som fører oss opp til Brennerpasset på ca 1300 moh. Håper på oppholdsvær i morgen også.
PS: Vi har sett ufattelig mange elektriske sykler disse dagene. Andelen av slike sykler er mye høyere her enn hjemme. Hva er årsaken til dette mon tro?
Dagens tall: 68 km/ 4t 11min/15,6 km/t
Bilder:
Kirkelig blomsterpynt i Achenkirch
Achensee
Sykkelveien langs Achensee
Damplokomotivet
På besøk utenfor Swarowski-anlegget
På besøk utenfor Swarowski-anlegget
Triumfbue i Innsbruck med Bergisel-bakken i bakgrunnen
Gamlebyen
Korps
Korps
Korpsdame som selger snaps
Å Alpeland! Det er flott!
SvarSlettForresten er det mange elsykler i Norge også, etterhvert.
Likte sykkelveien langs Aachensee. Er det den gamle hovedveien?
SvarSlett